5 enkla tips för att kickstarta igång din Facebooksida.

2015-01-19 08:55
Kickstarta Facebook

Nytt år nya möjligheter och nya tag! Att komma på innehåll till din Facebooksida är inte det lättaste. Ofta fastnar man i ett mönster som kanske inte genererar det resultatet som man önskar.  I detta blogginlägg ger jag dig 5 enkla tips på innehåll som fungerar. Och med fungerar menar jag att du kommer få mer likes, mer kommentarer och fler klick in till din hemsida. Nu kör vi!

1. Dela med er av ett problem och fråga om hjälp!

Människor älskar att lösa problem och att få känna sig behövda och att få hjälpa till. Ställer ditt företag dessutom en fråga som löser ett problem för dina kunder så kommer de vara tacksamma för hjälpen.

En frågeuppdatering kan se ut såhär:

Vi behöver hjälp med att ta ett beslut angående ……………. vad tycker ni?

Vad saknar ni i vårt sortiment?

2. Arrangera en tävling!

Känns kanske inte som en ny idé men faktum är att tävlingar på din Facebooksida är fortfarande den typ av inlägg som genererar mest engagemang. Jag tror det helt enkelt beror på att feedbacken är omedelbar för mottagaren som direkt ser sin egen vinning i att engagerar sig.  Så de flesta älskar att delta i en bra tävling. Nuförtiden kan du köra en enkel tävling direkt på din Facebookvägg men det snyggaste är såklart om du designar en egen applikation för tävlingen. Tänk på att ha koll på vilka regler som gäller när du anordnar en tävling på Facebook bara, läs mer om detta här.

3. Fyll i det blanka!

Ställ vilken fråga som helst men lämna blankt för mottagaren att fylla i. Denna typen av frågor engagerar mycket mer än en traditionell fråga. Ingen aning om varför det är så men folk verkar älska att få fylla i sitt eget svar. Testa så får du se!

4. Unika erbjudanden till dina fans!

Visa din uppskattning till de personer som faktiskt av egen vilja valt att följa just ditt företag på Facebook. Ge dina fans unika erbjudanden som bara gäller för de som gillar dig på Facebook. Men glöm inte att posta erbjudandet tillsammans med en bild som fångar mottagarens uppmärksamhet.

5. Var inte så perfekt!

Våga bjuda på händelser och historier som inte är rosenskimrande utan som faktiskt visar på att även du och ditt företag kämpar med mindre roliga händelser emellanåt. På så vis ger du ditt varumärke en personlighet och det är lättare för folk att känna igen sig och kunna relatera till dig och ditt företag.

Sugen på att få reda på mer tips? Inspirationen till denna post är hämtad hos kimgarst.com

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Kategorier: , , ,