Driv trafik från din Facebooksida till din hemsida

2013-05-10 04:38
Skånemejerier Facebook inlägg med länk till hemsida

Har precis läst en mycket intressant bok, som handlar om hur du får dina Facebookfans att bli betalande kunder. Sociala medier är ju inte en försäljningskanal i första hand utan en plattform där du bygger relationer till dina fans/kunder. Men självklart är ju målet med din närvaro att den ska hjälpa till att öka försäljningen i ditt företag, genom att kunderna ska hitta till dina nya produkter eller till din butik/e-handel. Du använder Facebook för att väcka intresse och skapa ett “ha-begär” kring dina produkter eller tjänster. I denna bloggpost ska vi titta närmare på hur du får dina Facebookfans att lämna Facebook och ta steget till din hemsida.

Från din Facebooksida till din hemsida – ja tack!

Det mest effektiva sättet att driva trafik från Facebook är att förse fansen med innehåll som de vill läsa. Att posta inlägg som engagerar fansen kommer inte bara att resultera i besök på din hemsida utan även leda till återbesök på sidan. Hela Internet är dock fyllt med information, hur ska du då göra för att få ditt innehåll att sticka ut och locka läsaren? Genom att lära känna dina fans och din målgrupp. Läs mer om hur du skapar engagerande innehåll till din Facebooksida i mina tidigare inlägg så skapar du succé på Facebook och så ska du tänka när du skapar inlägg på Facebook.

Din hemsida är bara ett klick bort från Facebook!

Om du har en Facebooksida som är fylld med fans är det ju härligt men det i sig påverkar ju inte ditt företags tillväxt. När du har klart för dig vad du ska fylla din Facebooksida med för olika innehåll, din sociala media strategi är färdigställd. Så gäller det att locka publiken från Facebooksidan och in till din webbplats. Det bästa sättet att göra det är genom att uppmana till handling i form av ett erbjudande som fansen inte kan motstå. Ett sådant erbjudanden kan vara tidsbegränsade kampanjer, där de måste göra ett besök på din hemsida för att ta del av erbjudandet. Se bara till att det erbjudande du ger är i linje med dina affärsmål och din varumärkesidentitet.

Att länka till din hemsida i dina Facebookinlägg är ett enkelt och konkret tips för att öka chansen till att fansen tar steget ut från Facebook.

Skånemejerier uppmanar fansen att besöka hemsidan för i detta fallet få tillgång till alla recept.

Tags: , , , , , , , , , , ,

Kategorier: , , ,