Tips på att marknadsföra er Sociala media närvaro utanför webben.

2013-02-11 05:06
Nescafé Facebook

Korsmarknadsföra med det menar jag att man ska marknadsföra alla sina kanaler med hjälp av alla sina kanaler, lite flummig kan tyckas men allt handlar om att integrera all sin marknadsföring. Marknadsför dina sociala media kanaler i dina traditionella kanaler och tvärtom utnyttja krafter som finns i de olika miljöerna.

Nå ut till fler personer i er målgrupp genom att synas på fler ställen. Jag har tidigare tipsat om att du ska ange din Facebookadress och närvaro i dina broschyrer och i din mailsignatur. Detta är bara två sätt att använda sig av korsmarknadsföring. Varför inte trycka Facebookadressen på era påsar eller direkt på ert visitkort som denna restaurang/nattklubb jag hittade i Grekland i somras.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ska ni demostrera era produkter i butik, ta tillfället i akt som min kund Bonjour gjorde i förra veckan och locka in målgruppen som finns i butiken även till er Facebooksida med ett litet erbjudande.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nescafe är ett annat företag som utnyttjar kraften i att korsmarknadsföra i sina olika kanaler. Följande informationslapp hittade jag i min matbutik i förra veckan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så ta Facebook och era andra sociala media kanaler ut ur datorn och delar ur verkligheten in på Facebook och andra sociala medier, så skapar du en mix som gör att du når er målgrupp i  de olika sammanhang och i de olika miljöer de befinner sig i.

Dela gärna med dig om du har ytterligare tips eller tankar kring hur man kan korsmarknadsföra, då dessa ovanstående exempel bara är en liten del av hur man kan göra.

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Kategorier: , , , , , ,